7 tips til den gode nattesøvn!

god søvn

[vc_row type=”in_container” full_screen_row_position=”middle” scene_position=”center” text_color=”dark” text_align=”left” bottom_padding=”1px” overlay_strength=”0.3″ shape_divider_position=”bottom” bg_image_animation=”none” shape_type=””][vc_column column_padding=”no-extra-padding” column_padding_position=”all” background_color_opacity=”1″ background_hover_color_opacity=”1″ column_link_target=”_self” column_shadow=”none” column_border_radius=”none” width=”1/1″ tablet_width_inherit=”default” tablet_text_alignment=”default” phone_text_alignment=”default” column_border_width=”none” column_border_style=”solid” bg_image_animation=”none”][vc_column_text css=”.vc_custom_1560860543281{padding-top: 30px !important;}”]Vi sover cirka en tredjedel af vores liv og kvaliteten af vores nattesøvn påvirker både krop og sjæl. Derfor er den gode nattesøvn så vigtig. Den gode søvn kommer ikke af sig selv, men man kan med forholdvis små ændringer faktisk øge kvaliteten af ens nattesøvn markant. Vores sengeeksperter giver her 7 tips til hvordan du kan få den gode nattesøvn og giver til sidste deres anbefalinger til hvordan du kan forbedre sit sovemiljø.

Rigtig god læselyst og sov godt, når du kommer dertil![/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row type=”full_width_background” full_screen_row_position=”middle” equal_height=”yes” content_placement=”middle” bg_color=”#ffffff” scene_position=”center” text_color=”dark” text_align=”left” top_padding=”1%” bottom_padding=”5%” id=”steps” row_name=”Sign Up Steps” overlay_strength=”0.3″ shape_divider_position=”bottom” bg_image_animation=”none” shape_type=””][vc_column column_padding=”padding-5-percent” column_padding_position=”all” background_color=”#b4d6ed” background_color_opacity=”1″ background_hover_color_opacity=”1″ column_link_target=”_self” column_shadow=”none” column_border_radius=”none” width=”1/1″ tablet_width_inherit=”default” tablet_text_alignment=”default” phone_text_alignment=”default” column_border_width=”none” column_border_style=”solid” bg_image_animation=”none”][nectar_icon_list color=”default” direction=”vertical” icon_size=”small” icon_style=”border”][nectar_icon_list_item icon_type=”numerical” title=”List Item” id=”1560861332808-2″ header=”Et godt sovemiljø” text=”Et godt sovemiljø er alfa og omega for den gode nattesøvn. Sørg for at rummet er køligt, stille og ikke mindst mørkt. Dernæst er det vigtigt at du ligger på en ordentlig madras, som passer til dig og din krop. – Det kan være en god idé at tage en sengeekspert med på råd, når du skal finde den helt rigtig madras.

Puder og dyner er også begge vigtige elementer for den gode nattesøvn. Særligt ergonomiske hovedpuder giver en rigtig god komfort. Som en krølle på halen har vi sengetøjet, som jo er det vi mærker på tætteste hold på vores hud.” tab_id=”1560861332809-3″][vc_column_text][/vc_column_text][/nectar_icon_list_item][nectar_icon_list_item icon_type=”numerical” title=”List Item” id=”1560861332866-4″ header=”Mad og drikke før sengetid” text=”Det er en rigtig god idé at holde sig fra koffeinholdige drikke op til sengetid. Undgå for eksempel kaffe, te, cola og diverse energidrikke efter kl 16.

Derudover er det er god idé at sørge for at have et stabilt blodsukker, når du skal sove. Det vil sige at du helst ikke skal ligge dig til at sove hvis du er sulten og heller ikke hvis du er overmæt.” tab_id=”1560861332867-2″][vc_column_text][/vc_column_text][/nectar_icon_list_item][nectar_icon_list_item icon_type=”numerical” title=”List Item” id=”1560861332896-5″ header=”Tilstrækkelig sov = god søvn” text=”Det kan være meget forskelligt, hvor meget søvn vi hver især har brug for. Dog skal langt de fleste af os have mellem 7-8 timer. Den helt rigtige mængde søvn styrker både vores krop og sind og når vi ind i den dybe søvn, så falder vores stresshormon.” tab_id=”1560861332896-3″][/nectar_icon_list_item][nectar_icon_list_item icon_type=”numerical” title=”Section” id=”1560861332920-5″ header=”Læg bekymringerne udenfor soveværelset” text=”Undgå for så vidt muligt at tage bekymringerne med i seng. Der er mange måder hvorpå man kan håndtere sine bekymringer. Man kan for eksempel sætte tid af inden sengetid, hvor man skriver dagbog eller skriver sin tanker ned i listeform.

Ligger du ofte og bekymre dig i sengen, så kan det også være en god idé at lære forskellige teknikker indenfor mindfulness eller særlige vejrtrækningsøvelser.” tab_id=”1560861332921-9″][/nectar_icon_list_item][nectar_icon_list_item icon_type=”numerical” title=”Section” id=”1560861332940-7″ header=”Motion” text=”Daglig motion er også en vigtig del af den gode nattesøvn. Motion er godt for både krop og sjæl – også når det kommer til den gode nattesøvn.” tab_id=”1560861332941-10″][/nectar_icon_list_item][nectar_icon_list_item icon_type=”numerical” title=”Section” id=”1560861332961-10″ header=”Kom ind i en god rytme” text=”Forsøg så vidt muligt at finde en god døgnrytme, hvor du går i seng og står op på et fast tidspunkt. Der skal ikke meget til før man kan ryge ud af sin normale rytme. Hvis man ryger ud af sin rytme, så forsøg at komme tilbage til den normale, så hurtigt som muligt.” tab_id=”1560861332962-1″][/nectar_icon_list_item][nectar_icon_list_item icon_type=”numerical” title=”Section” id=”1560861332985-10″ header=”Gør søv til noget dejligt og behageligt” text=”Sidst og ikke mindst er det vigtigt at du lærer at nyde søvnen og at du kommer til at forbinde søvnen med noget dejligt og afslappende og ikke blot noget der skal overstås. Vi sover cirka en tredjedel af vores liv og den søvn har en utrolig effekt på de sidste to tredjedele. Derfor er den gode nattesøvn noget af det vigtigste igennem hele vores liv.” tab_id=”1560861332986-10″][/nectar_icon_list_item][/nectar_icon_list][/vc_column][/vc_row][vc_row type=”in_container” full_screen_row_position=”middle” scene_position=”center” text_color=”dark” text_align=”left” overlay_strength=”0.3″ shape_divider_position=”bottom” bg_image_animation=”none”][vc_column column_padding=”no-extra-padding” column_padding_position=”all” background_color_opacity=”1″ background_hover_color_opacity=”1″ column_link_target=”_self” column_shadow=”none” column_border_radius=”none” width=”1/1″ tablet_width_inherit=”default” tablet_text_alignment=”default” phone_text_alignment=”default” column_border_width=”none” column_border_style=”solid” bg_image_animation=”none”][heading subtitle=”Vores sengeeksperter har udvalgt en lang række produkter, som kan hjælpe dig med at skabe et godt sovemiljø.”]Vores sengeeksperter anbefaler…[/heading][nectar_woo_products product_type=”all” category=”sengeafdelingen” columns=”dynamic” orderby=”date” order=”DESC” carousel=”1″ script=”flickity” flickity_controls=”arrows-and-text” flickity_heading_tag=”h2″ per_page=”15″][/vc_column][/vc_row]

Mere inspiration

Spisebord i træ
Sådan skal du behandle dit træmøbel

[vc_row type=”in_container” full_screen_row_position=”middle” bg_color=”#f9f9f9″ scene_position=”center” text_color=”dark” text_align=”left” overlay_strength=”0.3″ shape_divider_position=”bottom” bg_image_animation=”none”

Wendelbo Campo sofa
Se hvilke farver der hitter i 2020

[vc_row type=”in_container” full_screen_row_position=”middle” scene_position=”center” text_color=”dark” text_align=”left” overlay_strength=”0.3″ shape_divider_position=”bottom” bg_image_animation=”none”][vc_column column_padding=”no-extra-padding”

Bliv inspireret på Instagram